Friday, January 1, 2010

2010

Assalamualaikum wbt..

Syukur Alhamdulillah, masih dberi peluang untuk menghela nafas yg kekadang "sesak"..lantaran kesilapan diri sendiri untuk menjengah dan melalui kehidupan di tahun baru 2010. Pastinya tiap insan di seluruh dunia meraikan dengan cara tersendiri, lazimnya berkumpul beramai2 sambil menanti detik 1 Januari 2010..dihiasi dengan letupan bunga api dan diiringi dengan sorakan gembira "Selamat Tahun Baru @ Happy New Year"..erm, teringat masa bebudak dulu, tiap kali kehadiran tahun baru..teringin berkumpul di bandar tawau , kadang2 dapat jugak memujuk abang ipar & kakak sulung turun bandar, almaklum, terlalu teruja tgk org ramai mcm kat KL tu(tgk dlm tv jelah). Masa tu diakui, kurang dimengerti erti sambutan tahun baru..heheh..(apa daaaa...:).

Saban tahun berlalu, hampir 6 tahun menjadi penduduk "sementara" Kuala Lumpur, tiada pernah sekalipun aku tolong memeriahkan @ meramaikan perhimpunan sambutan yg  popular seperti yg pernah aku angankan dulu..huhu. apatah lagi sambutan kemerdekaan..ntah, rasa mcm tak menarik minat langsung, malah makin nak mengelak. dengan sesaknya (paling tak suka), fesyen bermacam ragam dan macam2 lagilah. Yang pasti (pada pandangan aku)..tidak nampak pun yg mendatangkan kebaikan tiap kalinya perhimpunan sepertinya. teringat aku pd cerita ustaz amir masa form 3 dulu, "klu korang nak tahu tiap kali selesai perhimpunan tahun baru, sampah yg "famous" dibersihkan oleh DBKL adalah botol2, tin2 minuman yg memabukkan dan "alat keselamatan" utk elakkan mengandung..MasyaALLAH..tak kurang juga dgn tertangkapnya pasangan2 yg memadu kasih di taman2, bilik2 hotel..tak sanggup aku nak teruskan..adakah ini azam tahun baru yg "gah" dilaung-laungkan?? dan yang agak menggelikan hati aku, masa membelek2 kasut di bandar KL td, terdengar pekerja2 disitu bersembang pasal azam masing2. "azam aku tahun baru ni nak dpt pakwe yg lebih handsome dan berduit dari pakwe ngko"..spontan aku tersengih lalu memandang yg kukira adik tu. Alahai, betapa tingginya azam mu dik, tapi...(malaslaa nak citer..)

aku sendiri untuk tahun 2010 ni, untuk sebarang perancangan masih dipikirkan..sebab mungkin ada sedikit rombakan..heheh..apapun semoga tahun ini lebih mendatangkan kebaikan dan kegembiraan dalam hidup aku. Life must go on..Hidup Mesti Terus!!!..Azam??..biar aku jelah yang tahu..:)

No comments:

Post a Comment