Tuesday, January 26, 2010

Pengajaran sepanjang hayat..

ALHAMDULILLAH...hanya lafaz syukur meniti dibibr dan zikir segala puji bagi Allah sepanjang  perjalanan menuju ke pejabat. Walaupun dalam keadaan kaki yang mengigil-gigil, aku masih boleh memandu dan selamat  sampai. Hanya Allah yang mengetahui apa yang aku alami masa tu..Rasa tidak percaya tapi itulah hakikatnya kini,..MasyaALLAH. Andai ku ikutkan sahaja arahan si penyamun jahanam itu, aku sendiri tidak dapat membayangkan nasibku selepas itu. Mujur tidak mengalah, entah..aku sendiri tidak tahu macamana aku mendapat kekuatan larikan diri dan menjerit meminta pertolongan. apa yang aku ingat, hanya auntie cina yg kebetulan ada disitu mendengar jeritanku. Masa tu auntie bersiap2 nak menghantar anaknya ke sekolah dgn motosikal..dia juga tidak mampu berbuat apa2 dan turut berada dalam ketakutan...apa yang pasti besarnya kurniaanMU dgn keselamatan diriku YA ALLAH..

ALHAMDULILLAH...ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH

Laporan polis di Balai Polis Sentul pada 9.32 pagi, 26 Januari 2010

Pada 26/01/2010 jam lebih kurang 6.30 pagi semasa saya sedang berdiri diluar kereta saya yang diletakkan di tempat meletakkan kereta Blok L13 Pandan Jaya Selangor untuk menaiki kereta tiba-tiba (1) (L) india cuba menghampiri saya dengan memegang sesuatu ditangan dan menyuruh saya masuk kedalam kereta dan diam. Saya terus lari dari kereta dan menjerit untuk meminta tolong dan pada waktu tersebut saya nampak sebuah kereta jenis Myvi warna putih yang ada orang didalamnya tapi pemandunya tidak turun untuk menolong. Dalam masa 2 minit baru beliau menurunkan cermin kereta dan bertanya kepada saya apa yang berlaku dan bila saya maklumkan ada orang mahu menyamun saya beliau minta saya tunggu sementara beliau membuat laporan polis di balai berhampiran. Saya terus menuju ke arah kereta saya dapati lelaki india yang mahu menyamun saya telah tiada lagi saya terus pergi dari situ. Tiada barang yang hilang dan saya buat laporan takut jadi apa-apa pada diri saya di kemudian hari kerana lelaki india tersebut boleh mengecam muka saya. Sekian laporan saya.

7 comments:

  1. semoga Allah melindungimu kakak ku syg...
    take care tau...

    ReplyDelete
  2. Yati..berhati-hati tau. Andai dapat bersama kawan-kawan mengiringi ok gak. Bg mereka 6.30 masih awal..tambah skrg subuh lewat.hari masih gelap

    ReplyDelete
  3. hati2 moy bahaya skang nie.....

    ReplyDelete
  4. terima kasih di atas keprihatinan semua.insyaallah, semakin berhati2 sekarang ni..

    ReplyDelete
  5. salam..

    sy x tau pon..ni pon umar br bgtau...Alhamdulillah akak selamat...takotla skrg ni...mcm2...lepas ni akak ajak la sape2 teman akak ke kereta ye...

    ReplyDelete
  6. Ya Allah...yati ...aku x tau pun...
    lama dah aku x buka blog mu ni..
    Tapi Syukur Alhamdulillah...ko selamat...
    Aku pun pernah kena Ragut...so aku paham situasi yang ko alami pren..

    -dee-

    ReplyDelete